Veel gestelde vragen ouderportaal

Home » Voor ouders » skid Ouderportaal » Veel gestelde vragen ouderportaal

Hieronder staan de meest voorkomende vragen en antwoorden van de ouders over het ouderportaal.

Inloggen ouders

  • Hoe ontvang ik een wachtwoord?
    Je kunt een wachtwoord aanvragen via de knop ‘wachtwoord vergeten’ op de app of in het ouderportaal.
  • Hoeveel weken voor aanvang van de plaatsing van mijn kind kan ik inloggen?
    Voorwaarde om te kunnen inloggen, is dat je de plaatsingsovereenkomst ondertekend aan ons hebt teruggestuurd. Wanneer je dit hebt gedaan, kun je vier weken voor de eerste dag van de opvang inloggen en aanvragen indienen. Ook het eventuele tegoed kun je dan berekenen.
  • Ik kan niet inloggen, waar kan dit aan liggen?
    Controleer of je inlogt met het e-mailadres dat bekend is bij skidkinderopvang.
    Twijfel je hierover, bel ons dan op 0592 304 190 om het e-mailadres te laten controleren. Kloppen de gegevens, dan kan het zijn dat je het verkeerde wachtwoord gebruikt. Via ‘wachtwoord vergeten’ op het inlogscherm (website, niet in de app) kun je een nieuw wachtwoord laten versturen. Als je nog steeds niet kunt inloggen, neem dan contact op ons op.
  • Is het mogelijk om voor de ouders verschillende accounts aan te maken?
    Ja, dat kan als beide ouders een verschillend e-mailadres hebben. Beide ouders kunnen dan inloggen met hun eigen account. Ook ontvangen beiden de e-mails op het eigen e-mailadres. Let op: ieder account moet een uniek e-mailadres hebben.
  • Kan ik bepaalde functies voor een van de ouders dichtzetten?
    Momenteel is het niet mogelijk om binnen het account onderscheid te maken in rechten van ouders. Beide ouders hebben altijd gelijke rechten in het systeem.
  • Kunnen we opa’s en oma’s ook toegang tot geven?
    Vanuit privacy-oogpunt is het niet mogelijk om meer dan twee e-mailadressen in te voeren.

Kindkaart 

  • Kan ik als ouder zelf ‘belangrijke kindnotities’ aanpassen?
    Een ouder kan geen kindnotities aanmaken of aanpassen, maar wel lezen welke notities zijn vastgelegd. Een wijziging van een kindnotitie kun je alleen mondeling doorgeven aan een medewerker op de groep.
  • Hoe kan ik de noodnummers wijzigen?
    Ingelogd in het ouderportaal kun je onder het kopje ‘mijn gegevens’ je eigen gegevens en de gegevens van je kind aanpassen/aanvullen.

Gebruik van de opvangkalender in het ouderportaal

  • Hoe werkt de opvangkalender?
    De opvangkalender die je in het ouderportaal vindt, is erg gebruiksvriendelijk en de meeste handelingen wijzen voor zich. Hier kun je een handleiding van de opvangkalender downloaden.


Gebruik van de app

  • Ik heb problemen met de skidkinderopvang app
    Het kan zijn dat je werkt met een oude versie van de app; installeer dan de update.
    Ook kan het helpen om het besturingssysteem van het apparaat, waar de app op draait, te updaten.
    Heb je dan nog problemen, verwijder dan de app van het apparaat en installeer opnieuw.